Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Hry pro malé i větší

Nacházíte se v databázi her, která slouží nejen pro vaši inspiraci. Pokud víte o nějaké dobré hře, která zde chybí, přidejte ji!
Pokud jste členem LLM, můžete si po přihlášení (stejně jako do registru OP) ukládat hry do oblíbených, hodnotit hry, nastavit si počet her na stránce a nebo prostě hru "hodit do popelnice"...
Her na stránce:

Nejnovější hry

Pravidla:
Odkaz: kahoot.com Kvízy na libovolná témata. Lze vyhledat vhodný kvíz nebo vytvořit vlastní.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

4 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
kdykoli
Pravidla:
Odkaz: https://codenames.game Pravidla offline verze: Krycí jména jsou skvělá, protože je může hrát prakticky nekonečný počet hráčů. Ti se rozdělí do dvou špionážních útvarů a každý si zvolí svého šéfa. Jen ten zná identitu svých agentů. Ostatním jsou známa právě jen krycí jména, pod nimiž se může skrývat kdokoliv. Šéfové obou týmů sedí na jedné straně stolu a ve stojánku před sebou mají čtvercovou kartu, která ukazuje rozmístění agentů obou týmů, náhodné kolemjdoucí a nájemného vraha. Na druhé straně sedí operativci obou týmů. Vidí 25 karet s krycími jmény. Jejich úkolem je pod krycími jmény rozeznat své agenty a kontaktovat je. Kontakt uskutečňují na základě jednoslovných nápověd od svého šéfa. Ten musí přijít se slovem, které je nadřazené či jinak nápovědné ke kartě nebo kartám, na kterých má označené své agenty. Jakmile se operativci shodnou na nějakém slově, ukáží na něj prstem. Pokud se jedná o jejich agenta, je slovo překryto kartou v barvě jejich týmu a pokud chtějí, mohou hádat dál. Pokud odhalí agenta konkurenčního týmu nebo náhodného kolemjdoucího, až tak moc se neděje, jen přicházejí o možnost dalšího tahu. Pokud však zkontaktovali nájemného vraha, hra končí a jejich tým prohrává.

Pomůcky:
-

Legenda:
Krycí jména jsou výborná deduktivní párty hra, v níž se snažíte za pomoci hlavního špióna kontaktovat všechny své agenty. Občas se vám to nepodaří a oslovíte náhodné kolemjdoucí či agenty protistrany, avšak pozor na kontakt s nájemných vrahem.

10 - -
2 - -
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Pravidla jsou popsána v Knize lesní moudrosti a zkopírována zde v příloze.

Pomůcky:
Viz příloha

Legenda:
Tato zkouška zraku je součástí činu 1S2.

6 - -
2 - -
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči utvoří kruh. Mezi sebou si hází míč. Nesmí ho však hodit svému sousedovi. Kdo míč nechytí, či mu vypadne z ruky, nebo ho právě nahraje svému sousedovi, jde si čupnout doprostřed kruhu a stává se hloupou Ančou. Ostatní hráči si dál nahrávají, běhěm toho však hráč, který bude mít jako třetí nahráno od spoluhráče, může bít míčem ty, co jsou uprostřed. Když se trefí a hráče uprostřed vybije a ti míč nechytí, hraje se dál. Když se netrefí a míč totálně mine hráče uprostřed, jde hráč, který vybíjel doprostřed za ostatními. Když ale hráč/i uprostřed míč ze vzduchu chytí, tak všichni co tam byli se vrací za ostatními do kruhu a ten kdo vybíjel jde místo nich. A zase se hraje dál. Opatrně na bezpečnost!

Pomůcky:
Míč (pro tvrďáky jedině tvrdý!)

Legenda:
-

5 - -
6 - -
~do 30 minut (krátká)
ve dne
Pravidla:
Tato hra je něco mezi štafetovým během a tichou poštou. Hráči stojí v rozestupech, aby se neslyšeli. Na startu se první hráč, který si přečte a naučí nějakou básničku, úměrnou věku, utíká k dalšímu, kterého se ji snaží naučit. Až si druhý hráč bude myslet, že ji umí utíká k dalšímu a učí ji dalšího atd. Uvidíte co bude umět ten poslední. Ve větším počtu může být na stanovišti více hráčů, ale básnička musí být přiměřeně delší. Nebo hráči mohou být rozděleni na družstva, a tak hra může být nejen na správnost, ale i na čas.

Pomůcky:
-

Legenda:
Skáče bleška po písku, hledá kdo je nablízku. Kdo nejede na koni, toho bleška dohoní.

6 - -
4 - 30
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se postaví do kruhu a první řekne: "jedna", druhý: "dva" a třetí jen tleskne. Čísla 3 , 5, 7 se nesmí vyslovit a jen se tleskají. Čísla jako 35, 53, 75... se tleskají podle toho, kolik je tam nevyslovitelných čísel. Začíná se od znovu když to někdo splete.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

6 - -
4 - 30
nelze říct
kdykoli
Pravidla:
Z dlouhého provazu uděláme na zemi kruh o průměru asi 6m a doprostřed položíme třeba volejbalový míč. Hráčům rozdáme tenisáky a rozestoupí se po obvodu kruhu. Po odstartování se hráči pokoušejí trefit míč (kutálením, ne házením). Každý kdo se trefí do míče utíká se zapsat. Kousek dál položíme papíry a tužky. Vyhrává ten kdo má nejvíc zápisů.

Pomůcky:
míč na volejbal či fotbal, dlouhý provaz, asi 20 tenisáků (dle úpočtu hráčů), papíry a tužky.

Legenda:
-

6 - -
10 - 30
~do 15 minut (hodně krátká)
ve dne
Pravidla:
Hráči se pohybují na hrací ploše. Hra začíná tak, že se dva hráči setkají, podají si ruku a představí se např.: "Ahoj já jsem Petr", a druhý hráč odpoví: "Těší mě já jsem Martin". Tím si svá jména vyměnili. Martin je pak Petrem a Petr je Martinem. Totéž provádí i ostatní hráči, tudíž nikdo po chvíli nemá své jméno. Dvojice, co se představí se nesmí představit hned znovu. Setká-li se někdo ve hře se svým jménem - vypadává. Ten, kdo se mu představil přebírá jméno a pokračuje.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
15 - 30
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Prodavač postupně roztočí každého hráče a zastaví ho v nějaké poloze. Ten strnule stojí - stane se sochou. Prodávající si vybere jednoho z hráčů, kterému daruje život. Pak příjde zákazník a začne si vybírat sochu, kterou si koupí. Oživlá socha dělá grimasy, tak aby si jí zákazník nevšiml. Hra končí, když zákazník objeví která je živá socha. Hru několika zopakujeme s obměněnými postavami.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

6 - -
6 - 20
~do 30 minut (krátká)
kdykoli
Pravidla:
Hráči se rozdělí do dvou týmů a hrají normální fotbal s tím rozdílem, že každý hráč má jenom jeden dotek, po kopnutí do míče běží ke své brance a dotkne se konstrukce (břevno,tyčky) a pak má zase nabyto a smí opět kopnout do balonu. Pravidlo hry je: kopneš a běžíš!Jinak se hraje "normální" kopaná:-)

Pomůcky:
fotbalový míč, branky

Legenda:
-

6 - -
10 - 30
~do 30 minut (krátká)
ve dne