Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Nejlépe hodnocené hry

bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči utvoří dvojice. Jeden z dvojice se stává slepým střelcem, druhý jeho očima. Střelec má za úkol se zavázanýma očima zasáhnout cíl - trefit se míčkem do stromu nebo kyblíku. Obtížnost trefení by měla být pro všechny dvojice stejná a ne moc velká. Pouze slepý střelec se smí dotknout míčku a jeho spoluhráč oči mu tedy smí jen napovídat, kde míček sežene, kam se má otočit, jak má hodit, apod. sežene. Je dobré dát každé dvojici do začátku asi tři míčky. Vítězí dvojice, která je nejúspěšnější v zásazích cíle.

Pomůcky:
šátky, míčky

Legenda:
-

9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči se rozdělí do trojic. Vyberou si mezi sebou jednoho, kterého mají dopravit na druhou stranu nehluboké řeky tak, aby se nenamočil. Pokud se ho dotkne jen kapička vody, trojice se musí vrátit na začátek. Samozřejmě se nesmí cákat na protivníky. Vítězí trojice, která přenesla suchého nejdříve.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hraje se nejlépe v bazénu. Hráči se chytnou okraje bazénu tak, aby byli dostatečně daleko od sebe. Na znamení začátku hry se ponoří pod vodu. Kdykoliv se libovolný hráč může vynořit, je zde ale nebezpečí, že když ho někdo uvidí, jak má hlavu nad vodou, může vykřiknout jeho jméno a vyřadit ho tak ze hry. Pokud někdo při vykřiknutí jména splete, vypadá ze hry sám. Vítězí ten, kdo vydrží pod vodou nevyřazen nejdéle.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči sedí v kruhu na židlích. Každému hráči je přiděleno jedno číslo z hrací kostky. Uprostřed kruhu je vedoucí, který hází kostkou. Čí číslo padne, ten si přesedá o jedno místo po kruhu ve směru hodinových ručiček. Padne-li jednička, přesedají všichni hráči, kterým bylo přiřazeno číslo jedna. Pokud je tam volno, tak přímo na židli, pokud tam někdo sedí, tak na jeho klín. Komu někdo sedí na klíně, ten je zablokován a nemůže se pohybovat, pokud padne jeho číslo a musí počkat, než bude volný. Vítězí ten hráč, který jako první takto projde celým kruhem zpět na svoje místo (není špatné si původní hráčovo místo označit).

Pomůcky:
kruh židlí, hrací kostka

Legenda:
-

6 - -
12 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči se rozdělí na dvě skupiny a posadí se čelem k sobě. Jedna skupina začne zpívat písničku (musí ji zpívat alespoň dva lidé ze skupiny) a druhá skupina se snaží vymyslet písničku, ve které je alespoň jedno slovo (mimo zájmen, předložek, spojek, částic a citoslovcí) stejné, jako v té, kterou zpívá první skupina. Musí ji začít zpívat dřív, než stihne předešlá skupina přezpívat jednu až dvě sloky. Pokud to stihne, pokračuje první skupina navázáním jiné písničky (písně se nesmí opakovat). Pokud skupina navazující píseň nenapadne, prohrává. Možná obměna: Vedoucí určí jedno slovo, na které musí skupiny střídavě vymýšlet písně (zazpívat jednu až dvě sloky) tak dlouho, dokud jedné skupině nedojdou nápady a tím prohraje.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

7 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Vedoucí začne hru tím, že řekne několik slov, která patří do skupiny bezabeze a potom několik slov, která tam nepatří. Úkolem hráčů potom je přijít na to, co do skupiny slov bezabeze patří. Dělají to tak, že po kruhu říkají slova a vedoucí jim říká, zda tam patří nebo ne. Většinou to chvíli trvá, než na to hráči přijdou. Ale klíč neprozrazují, hrají dál, dokud na to nepřijde více hráčů. Klíč: Do skupiny bezabeze patří všechna slova bezabeze, tedy bez A bez E, to znamená slova, která neobsahují ani písmeno A, ani písmenko E.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
V této hře je důležité, aby hráči na sebe dobře viděli. Vedoucí všem oznámí, že podle určitého klíče každý hráč bude posílat po kruhu předmět a přitom říkat „křížkem“ nebo „rovně“. Hráči tedy postupně tipují a hledají klíč. Vedoucí je sleduje a opravuje podle klíče. Klíč: Poloha nohou hráče. Jsou buď zkřížené, pak hráč říká „křížkem“ nebo jsou rovně, pak hráč říká „rovně“. Během hry může několikrát polohu nohou změnit, nesmí to ale dělat příliš nápadně. Ke zmatení hráčů je možné použít předávaný předmět, kterým nápadně otáčíme, aby to vypadalo, že klíč má spojitost s předmětem.

Pomůcky:
libovolný předmět

Legenda:
-

10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
V této hře je důležité, aby hráči na sebe dobře viděli. Vedoucí všem oznámí, že podle určitého klíče každý hráč bude posílat po kruhu předmět a přitom říkat „s“ nebo „bez“. Hráči tedy postupně tipují a hledají klíč. Vedoucí je sleduje a opravuje podle klíče. Klíč: S a bez úsměvu. Ke zmatení hráčů je možné použít předávaný předmět, kterým nápadně otáčíme, aby to vypadalo, že klíč má spojitost s předmětem.

Pomůcky:
libovolný předmět

Legenda:
-

10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Hráči mají za úkol přijít na to, co si s sebou mohou vzít na pustý ostrov, aby přežili. Vedoucí začne. Řekne, co si on sám může vzít na pustý ostrov. Pak pokračují další hráči a snaží se uhodnout, co by si oni mohli vzít. Vedoucí jim vždy řekne, zda přežijí nebo ne. Klíč: Spočívá v počátečních písmenech věcí. Musí se shodovat s počátečními písmeny jména a příjmení nebo přezdívky hráče. Možná obměna klíčů: Podle počátečních písmen barev oblečení, vlasů, brýlí apod. hráče. Podle počátečních písmen materiálu, ze kterého je věc vyrobená.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
bobrů: 0.00
Pravidla:
Všichni hráči jsou v místnosti a na vyzvání chodí po jednom ven, kde si dají na oči šátek. Pak jsou přivedeni k prknu, na které se postaví. Vedoucí jim vysvětlí, že jsou na palubě letadla a musí vyskočit. Pak si před hráče stoupne a nechá si na svá ramena položit lehce parašutistovi ruce. Dva silnější pomocníci začnou zvedat prkno (do 30 cm nad zem) a třást a vlnit s ním. Vedoucí si sedá pomalu do dřepu, a tím se parašutistovi zdá, že skutečně velmi stoupá. Na pokyn musí vyskočit z letadla. Hru nelze opakovat, proto není vhodná pro hráče, kteří ji znají. Je dobré dávat pozor na zranění – ačkoli hráč skáče jen z 20-30 cm, připravuje se na skok z vyšší výšky, proto nemá skok pod kontrolou a téměř vždy po skoku hráč spadne.

Pomůcky:
šátek, prkno

Legenda:
-

10 - -
2 - -
nelze říct
ve dne