Na letním táboře kmene Konestoga roku 1985 se rozhodl wg. Jan Trojánek – Akwiah vytvořit nový kmen s dakotskou symbolikou. Našel dostatek nadšených bojovníků Konestogy, kteří chtějí zkusit něco nového a zakládá 4.9. kmen Sihasapa.
Kmen prosazuje dakotské tradice, názvy, výrobky, styl táboření, malebnost a obřady do praktického života kmenů (např. obřad Initi, dýmkový obřad, oblékání). Ve kmeni výrazně pomáhá bývalý šaman Neskenonu, Alcatrazu a Ishi – Čiksika. Je tudíž jasné, že kmen má také ihned od svého vzniku velkou návaznost i na tradice Společenství Midewiwin, ale jeho vizionářství je přesto v mnohých ohledech nepopiratelné.
Čiksika dokonce překládá pro potřebu Sihasapy Dakotsko-český slovník a jedno z Mistrovství kmene je zaměřeno pouze na Dakoty. Sihasapa vydává svůj časopis Cacega (bubínek).
Kmen dosáhl velmi brzy kvality, kterou bohužel nedokázal udržet. Po odchodu zakladatele Akwiaha je zde sice zoufalá snaha najít nástupce, ale žádný další náčelník již nedokázal zabránit postupnému úpadku slavného oddílu a následnému rozpadu.
Čiksika, Akwiah
Černý Orel (Wanblisapa), Bílý Bizon (Tatankaska), Rudý Jelen (Tahcaluta), Žlutý Chřestýš (Sintehlazi)