Chtěl bych touto cestou jednou za čas upozornit na zajímavé knihy, které právě vyšly a které, jak se domnívám, mohou obohatit nejednu woodcraterovu knihovnu. Seznam knih získávám tak, že si nechávám posílat novinky od jednotlivých nakladatelství a z něj vybírám :-)
Obálka | Dílo, autor | Anotace | Nakladateství |
---|---|---|---|
Lišácké hádanky a hlavolamy Rozvoj logického myšlení pro děti od 9 let Adam Hart-Davis
|
Děti se snadno učí, pokud jsou dostatečně motivovány. Když je učení zábavné a poutavé, mají zájem poznávat, vymýšlet a hledat řešení. V knize jsou příběhy dětí, zvířat, kouzelníků, detektivů, cyklistů, farmářů, strojvůdců, které vždy končí otázkou. Při hledání řešení se zábavnou formou rozvíjí logické myšlení a děti si procvičují své matematické schopnosti. Správné řešení hlavolamu je uvedeno vždy na následující stránce. Všechny uvedené úlohy byly vyzkoušeny při vyučování a jsou použitelné v domácím prostředí i ve škole třeba při procvičování matematiky. Hlavolamy jsou doplněny stručnými zajímavostmi označenými Matematické perličky. Kniha je určena dětem ve věku od 9 let, využijí ji rodiče, kteří chtějí se svými dětmi trávit příjemně a užitečně čas, učitelé matematiky, vychovatelé ve školních družinách a pracovníci, kteří organizují zájmovou činnost dětí. | Kosmas | |
Hrajeme si a učíme se 1
kolektiv
|
Jednoduché zábavné hříčky, cvičení a úkoly jsou uvedeny motivační situací na obrázku. Jedná se vlastně o náznak příhody několika postav dětí a zvířátek, které čtenáře provázejí na jednotlivých listech. Hrou a řešením nebo splněním úkolu rozvíjejí děti základní dovednosti v oblasti grafického projevu, poznávání množství, slovního vyjadřování, pozorování, logického myšlení, orientace v prostoru, poznávání okolí aj. a získávají podněty k tvořivé činnosti. Hry jsou označeny ikonami podle stupně obtížnosti (3 stupně), typu činnosti (grafický projev, pozorování, rozeznávání tvarů a velikosti) a na každé straně je uvedena kompetence, kterou hra rozvíjí. Prostředí a témata: dům, zahrada, tělo, statek, zvířata, zvířata ze zoo. Knihu využijí rodiče dětí ve věku od 3 do 4 let a učitelky MŠ. | Kosmas | |
Hrajeme si a učíme se 2
kolektiv
|
Zábavné pracovní listy Hrajeme si a učíme se 2 jsou dalším souborem jednoduchých hříček, cvičení a úkolů. I v tomto dílu nastiňuje obrázek i slovní uvedení situace několika postav dětí a zvířátek. Motivuje tímto způsobem děti k řešení nebo splnění určitého úkolu. Zábavnou formou tak děti získávají podněty k tvořivé činnosti a mohou rozvíjet základní dovednosti v oblasti grafického projevu, poznávání množství, slovního vyjadřování, pozorování, logického myšlení, orientace v prostoru, poznávání okolí aj. Ikony na jednotlivých listech rozlišují stupně obtížnosti úkolů (3 stupně), typy činností (grafický projev, pozorování, rozeznávání tvarů a velikosti). U každého úkolu je také uvedena kompetence, která se řešením nebo splněním úkolu rozvíjí. Prostředí a témata: dům, zahrada, tělo, statek, zvířata. | Kosmas | |
Učíme děti myslet a učit se
Robert Fisher
|
Praktický průvodce strategiemi vyučování a technikami, které vedou děti k rozvoji schopnosti učit se a myslet. Obsahuje řadu názorných příkladů, schémat a ukázek, které lze při výuce používat. Metody lze uplatnit v kterémkoli předmětu a s dětmi i dospělými. | Kosmas | |
Lingvistické pohádky
Petr Nikl
|
Petr Nikl o sobě říká, že je víceoborový šašek. Jeho hlavní činností je hra, kterou se pokouší předávat prostřednictvím loutek, obrazů, objektů, ilustrací, textů a divadelních scén. Rád taky zpívá a tančí. Lingvistické pohádky jsou již čtvrtou Niklovou autorskou knihou. Tentokrát si vyhrál s jazykem – čeština je k tomu opravdu mimořádně vhodná - dá se na ní vyřádit s písmenky, slovy i větami (Pohádka o X, Holá pohádka se zase skládá jen z holých vět atp.) nebo zvukomalbou. Tvorba jazykohravých pohádek se vyvíjela také podle toho jaká groteskní zvířata, písmena nebo kombinace obojího v Niklově skicáři vznikají... | Kosmas |
Doposud nebyl zaznamenán žádný komentář.