Nenech se zmanipulovat a vyhraj!
Finanční gramotnost si můžeme představit jako soubor znalostí, dovedností a postojů, které nám umožňují orientovat se v každodenní ekonomické realitě. Tuto schopnost oceníme hlavně jako dospělí, ale dozvídat se něco o penězích a hrát o nich hry mohou klidně i děti, a proč ne právě formou soutěže?
Jak soutěž probíhá
Od poloviny listopadu běží první ze tří soutěžních kol. Bodované aktivity v soutěži dávají hráčům možnost smysluplně využít čas, který tráví na počítači. Také se cíleně zlepšovat a formou her učit o finanční gramotnosti. Skupinové úkoly naopak podporují spolupráci a aktivní formu trávení volného času.
Jednotlivá soutěžní kola:
-
15.11. – 15.12.2012
-
19.12. – 19.1.2013
-
23.1. – 23.2.2013
K účasti v soutěži je třeba založit si profil na webu, body se potom automaticky přičítají za každou dohranou hru a skóre lze neustále sledovat i v porovnání s ostatními hráči.
Ceny
Ti nejlepší v každém kole získají dotykový mobilní telefon, další v pořadí například outdoorové vybavení nebo deskové hry. Ceny jsou připraveny vždy pro 10 soutěžících.
V čem soutěží jednotlivci
-
Hraní pexes a dalších flashových her přímo na webu soutěže
-
Hraní hry Nauč se hospodařit, která simuluje práci s rodinným rozpočtem
-
Hraní velké komixové hry Nenech se zmanipulovat, kde se hráči rozhodují v krizových situacích a prožívají příběh společně s hlavními postavami celé hry
V čem soutěží skupiny
Skupinové úkoly mají v soutěži velkou váhu, ale jejich odevzdání není podmínkou pro získání výhry. 3 – 10 členné týmy mohou v každém kole odevzdat Reportáž, Reklamu nebo obojí. Úkol lze ve skupině zpracovat jako video, audio nebo komix. Body za skupinu se připíší každému zapojenému jednotlivci – skupina tudíž nevyhrává.
-
V reportáži je třeba zachytit, jak skupina hraje hru cílenou na finanční gramotnost (například ze sbírky her Rozumíme financím I) a shrnout, jaký přínos měla pro její účastníky, co se vlastně naučili.
-
V reklamě (již existující nebo vlastní) je důležité odhalit různé marketingové prvky, které byly použity pro nalákání spotřebitelů.
Za kancelář LLM