Ministerstvo zahraničních věcí
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání www.stoupaninahoru.cz www.woodcraft.cz Kmenové zřízení STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR ČRDM - Česká rada dětí a mládeže ATOM - Asociace turistických oddílů mládeže ČR

Hry pro malé i větší

Nacházíte se v databázi her, která slouží nejen pro vaši inspiraci. Pokud víte o nějaké dobré hře, která zde chybí, přidejte ji!
Pokud jste členem LLM, můžete si po přihlášení (stejně jako do registru OP) ukládat hry do oblíbených, hodnotit hry, nastavit si počet her na stránce a nebo prostě hru "hodit do popelnice"...
Her na stránce:

Nejnovější hry

Pravidla:
Hráči se rozdělí do trojic. Vyberou si mezi sebou jednoho, kterého mají dopravit na druhou stranu nehluboké řeky tak, aby se nenamočil. Pokud se ho dotkne jen kapička vody, trojice se musí vrátit na začátek. Samozřejmě se nesmí cákat na protivníky. Vítězí trojice, která přenesla suchého nejdříve.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči sedí v kruhu na židlích. Každému hráči je přiděleno jedno číslo z hrací kostky. Uprostřed kruhu je vedoucí, který hází kostkou. Čí číslo padne, ten si přesedá o jedno místo po kruhu ve směru hodinových ručiček. Padne-li jednička, přesedají všichni hráči, kterým bylo přiřazeno číslo jedna. Pokud je tam volno, tak přímo na židli, pokud tam někdo sedí, tak na jeho klín. Komu někdo sedí na klíně, ten je zablokován a nemůže se pohybovat, pokud padne jeho číslo a musí počkat, než bude volný. Vítězí ten hráč, který jako první takto projde celým kruhem zpět na svoje místo (není špatné si původní hráčovo místo označit).

Pomůcky:
kruh židlí, hrací kostka

Legenda:
-

6 - -
12 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči mají za úkol přijít na to, co si s sebou mohou vzít na pustý ostrov, aby přežili. Vedoucí začne. Řekne, co si on sám může vzít na pustý ostrov. Pak pokračují další hráči a snaží se uhodnout, co by si oni mohli vzít. Vedoucí jim vždy řekne, zda přežijí nebo ne. Klíč: Spočívá v počátečních písmenech věcí. Musí se shodovat s počátečními písmeny jména a příjmení nebo přezdívky hráče. Možná obměna klíčů: Podle počátečních písmen barev oblečení, vlasů, brýlí apod. hráče. Podle počátečních písmen materiálu, ze kterého je věc vyrobená.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hraje se nejlépe v bazénu. Hráči se chytnou okraje bazénu tak, aby byli dostatečně daleko od sebe. Na znamení začátku hry se ponoří pod vodu. Kdykoliv se libovolný hráč může vynořit, je zde ale nebezpečí, že když ho někdo uvidí, jak má hlavu nad vodou, může vykřiknout jeho jméno a vyřadit ho tak ze hry. Pokud někdo při vykřiknutí jména splete, vypadá ze hry sám. Vítězí ten, kdo vydrží pod vodou nevyřazen nejdéle.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči se postaví po dvojicích nebo trojicích na startovní čáru ke kolíku zatlučenému v zemi (asi 20 cm nad zemí). Na smluvený signál se kolíku chytí rukou a začnou rotovat kolem něj – musí se dokola otočit sedmkrát. Potom vyběhnou k cílové čáře (umístěné asi 20 m od startovní). Kdo doběhne první, dostane bod a oklikou se vrací zpět ke startu. Cestu k cíli však komplikuje motající se hlava. Hráč, který upadne, musí udělat na místě ještě dalších pět otáček a pokračovat v cestě. V dalším kole na startu se přidá několik otáček navíc. Vyhrává hráč s největším počtem bodů.

Pomůcky:
kolíky

Legenda:
-

8 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
V této hře je důležité, aby hráči na sebe dobře viděli. Vedoucí všem oznámí, že podle určitého klíče každý hráč bude posílat po kruhu předmět a přitom říkat „křížkem“ nebo „rovně“. Hráči tedy postupně tipují a hledají klíč. Vedoucí je sleduje a opravuje podle klíče. Klíč: Poloha nohou hráče. Jsou buď zkřížené, pak hráč říká „křížkem“ nebo jsou rovně, pak hráč říká „rovně“. Během hry může několikrát polohu nohou změnit, nesmí to ale dělat příliš nápadně. Ke zmatení hráčů je možné použít předávaný předmět, kterým nápadně otáčíme, aby to vypadalo, že klíč má spojitost s předmětem.

Pomůcky:
libovolný předmět

Legenda:
-

10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Vedoucí začne hru tím, že řekne několik slov, která patří do skupiny bezabeze a potom několik slov, která tam nepatří. Úkolem hráčů potom je přijít na to, co do skupiny slov bezabeze patří. Dělají to tak, že po kruhu říkají slova a vedoucí jim říká, zda tam patří nebo ne. Většinou to chvíli trvá, než na to hráči přijdou. Ale klíč neprozrazují, hrají dál, dokud na to nepřijde více hráčů. Klíč: Do skupiny bezabeze patří všechna slova bezabeze, tedy bez A bez E, to znamená slova, která neobsahují ani písmeno A, ani písmenko E.

Pomůcky:
-

Legenda:
-

10 - -
6 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hráči utvoří dvojice. Jeden z dvojice se stává slepým střelcem, druhý jeho očima. Střelec má za úkol se zavázanýma očima zasáhnout cíl - trefit se míčkem do stromu nebo kyblíku. Obtížnost trefení by měla být pro všechny dvojice stejná a ne moc velká. Pouze slepý střelec se smí dotknout míčku a jeho spoluhráč oči mu tedy smí jen napovídat, kde míček sežene, kam se má otočit, jak má hodit, apod. sežene. Je dobré dát každé dvojici do začátku asi tři míčky. Vítězí dvojice, která je nejúspěšnější v zásazích cíle.

Pomůcky:
šátky, míčky

Legenda:
-

9 - -
4 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Hraje se po cestě na výpravě. Každý hráč si dá za pas šátek jako myší ocásek. V nečekané chvíli vedoucí zvolá „Myši!“. Nyní se hráči snaží ukrást co nejvíce cizích ocásků tak, aby sami o svůj nepřišli. Hráč bez ocásku nesmí brát ocásky ostatním. Za každý ukradený ocásek se počítá bod. Po chvilce vedoucí hru ukončí. Ocásky se vrátí majitelům a pokračuje se v cestě, až do chvíle, kdy vedoucí znovu zvolá „Myši!“. Zvolat se může i mimo chůzi, ale kdykoli při výpravě. Za nějaký čas všichni zapomenou, že za pasem mají šátek a že se ještě hra hraje.

Pomůcky:
šátek pro každého hráče

Legenda:
-

6 - -
5 - -
nelze říct
ve dne
Pravidla:
Všichni hráči představují nějaké zvíře, které onemocnělo nějakou nemocí, každý jinou a ani jeden nemůže normálně mluvit. Vedoucí napíše na papírky jména zvířat a různé nemoci. Každý hráč si vylosuje papírek se zvířetem a papírek s nemocí. Cílem hráčů je sdělit ostatním, jaké zvíře představují a jakou trpí nemocí. Komplikuje jim to ale sirka, kterou má každý hráč bez hlavičky postavenou mezi předními zuby (na výšku mezi dolními a horními jedničkami).

Pomůcky:
kartičky s druhy zvířat a nemocí, sirky zbavené hlaviček

Legenda:
-

7 - -
4 - -
nelze říct
ve dne